RSS

banyak duit......tapi sayang sia2

Assalamualaikum sahabta,,,...
hari ni aku terbaca satu berita tentang kedatangan PSY ke Malaysia sempena sambutan tahun baru cina..sejujurnya,aku kurang bersetuju dengan tindakan mana2 pihak yang membawa penyanyi itu datang ke Malaysia walaupun bukan untuk orang melayu...bukan aku menyokong mana2 pihak tetapi aku kurang bersetuju dengan tindakan tu...kenapa aku x bersetuju...?

pertama sekali,aku tidak bersetuju dengan tindakan membawa penyanyi itu datang sudah tentu melibatkan duit...memg la x pakai duit aku,tapi bayaran lebih kurang 2 juta kepada penyanyi tu adalah tidak munasabah..kenapa tidak munasabah?duit sebnyak tu sepatutnya diagihkan kepada rakyat miskin yang nak mendapatkan sesuap nasi pun susah....ke da x da org miskin kat malaysia ni?x yah nak tipu,sekeliling aku pun aku lihat ramai yang boleh dibantu.....tp kalau cakap bnyak pun x guna,sebb duit tu duit diaorang...cuma aku harap duit yang digunakan untuk bayar penyanyi tu bukan guna duit rakyat dah la...

dan 1 lg berita yang aku dengar dalam tv3 rini...aku dengar rumah di pulau pinang paling murah pun RM400,000...bnyak la makcik2 komplen mahal dan dikatakan tindakan tu adalah untuk meminggirkan atau memaksa orang melayu keluar beli rumah luar dari kawasan tu (dipetik dari TV3)...aku ni bukan nak api2kan ke apa,tapi perkara macam ni pemimpin harus beri perhatian sikit.....benda2 macam ni bley buatkan gap atara kaum di malaysia....

adoi...bukan senang nak jadi pemimpin ni...aku harap pemimpim2 kita ni berada atas landasan yang betul...agar suara2 rakyat seperti aku dan rakan2 lain didengari dan diberi perhatian...jngan jadikan mereka tamak dan memanupulasi pangkat dan kepercayaan untuk diri mereka sendiri,,,,,,

Yang kaya terus kaya,yang miskin terus miskin..kalau kamu(pemimpim) tidak dengar rintihan dan suara2 rakyat yang kurang bernasib baik,kepada sapa kami ingin mengadu?

Kita semua milik ALLAH...salam




0 comments: