RSS

Manifesto dan Corak Menarik Undi

Salam sayang untuk semua dari Hamba Allah yang serba Kekurangan...

Sebelum aku nak start conteng2, aku nak ingatkan para sahabat dan diri sendiri supaya tidak sesekali membelakangkan perintah Allah apatah lagi mempersendakan ARAHANNYA.. di kesibukan di final sem ni betul2 menguji diri aku...di kesibukan inilah kita diuji supaya pandai mengatur masa kita dengan baik supaya kita tidak mengabaikan apa yang patut.....Mana pegangan kita sebagai seorang Islam jika sengaja meninggalkan yang wajib seperti solat....

ok..aku nak mula sentuh dengan apa yang aku nak luahkan tentang kempem pilihanraya di Malaysia,negara yang aku sayang. Apa yang aku x suka semasa kempem adalah cara mereka menarik undi.Sepatutnya, kempem ni hendaklah bersaing secara sihat dengan tidak mengutuk yang lain tapi sebaliknya berlaku. Yang paling parah lagi,bila kempen itu sendiri melibatkan agama. Ada yang aku dengar pakcik2 dan makcik2 yang beragama Islam khususnya,saling mengutuk satu sama lain.... contohnya

  1. pangkah .... bukannya confirm masuk syurga
  2. (Ada kematian)... tu la,dosa bnyak.mengutuk parti ------- lagi. Kalau pangakah parti ----- msti x jadi cmtu
Siapa kita untuk menilai soal masuk syurga,dosa,neraka dan kematian. Kita sebagai manusia yang hina dan bersifat sementara di bumi Allah seharusnya sedar dimana kita berada. Berpolitik biarlah berpatutan, letakkan akal yang waras sebagai pemandu diri kita,...

Di malaysia,politik pemimpin sangat kuat..saya ambil contoh,dalam bidang safety sendiri..ada 1 kes melibatkan warga Indonesia dan 1 kes lagi melibatkan org ternama. Malang sekali untuk 4 org Indonesia yang meninggal tu sebab kes tu x ramai yang tahu dan tindakan diambil sekadar cukup syarat.tapi untuk kes org ternama/ada pangkat,bila berlaku kematian full enforcement dijalankan..jelas skali menunjukkan gap disitu.Kita manusia,datang dari pencipta yang sama, seharusnya menilai sesama kita dengan kadar yang sama.

sebelum saya mengakhiri coretan saya,terlebih dahulu saya memohon maaf kalau ada yang terasa.ni pandangan saya sebagai seorg rakyat Malaysia,.. Saya tidak menyebelahi mana2 parti dalam post ni,sebab penilaain org tu berbeza. Undi Adalah Rahsia.. Jom kita Mengundi..sapa yang x daftar lagi tu,silalah daftar.kuasa ditangan Anda.




0 comments: