RSS

MerokoK



Assalamualailkum Dunia....
Syukur sangat2,sebab hari ni masih diberi peluang Oleh Allah untuk bernafas dan memperbaiki diri,Insya Allah. Saya ada terbaca satu ayat yang dipost oleh sahabat bahawa kita hendaklah sentiasa memperingati diri untuk berubah kearah kebaikan kerana esok belum tentu kita mampu untuk berubah. Ayat biasanya,da tua kita taubat la...kita tidak tau bler kita akan pergi meninggalkan dunia yang sementara ni,so jngan tnggu tua untuk berubah..better start now than never,..hehe...sikit2 dulu x pa,asalkan hari ni lebih baik dari smalam.

sebenarnya saya nak kongsikan pandangan saya tentang rokok..saya bukan nak cerita pasal mana asalnya rokok atau siapa pemegang saham terbesar rokok tapi saya nak kongsikan pertnyaan yang ada di kepala saya...saya pelik,kenapa ramai di kalangan sahabat saya yang Merokok..kalau iktkan pandangan,rokok ni x da kepentingan pun malah akan habiskan duit je...Alhamdulillah,saya masih tidak terjebak dengan masalah ni..Mintak2 dijauhkan...

Kalau iktkan fakta,rokok bukan sahaja merbahaya kepada perokok tegar,malah akan memberi masalah kesihatan kepada org sekeliling...Saya tertnya2,kenapa Malaysia membenarkan rokok dipasarkan..bila difikir2kan,mungkin untuk bisness purpose,...tapi bler kita selidik dan tengok betul2 perkara ni, ianya mungkin berbalik kepada politik negara kita.

Apa pun sahabat yang saya hormati, saya tidak ada masalah dengan sahabat yang merkok sebab diaorg bukan guna duit saya pun..haha..tapi,kalau tabiat merokok ni bley dihentikan,ialnya lebih baik dan mengntungkan...org x merokok pun macho jugak....sekian






0 comments: